Jäsenyydet ja jäsenedut

Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen jäsenillä on yhdistyksen näyttelyiden ja kurssien lisäksi runsaasti muitakin etuja. Niistä tuossa alempana.

Yhdistys järjestää vuosittain vuosinäyttelyn sekä aluenäyttelyn, joiden hakuun jäsenet voivat osallistua. Jokaisesta näyttelystä annetaan aina tarkemmat hakuohjeet. Lisäksi joka vuosi järjestetään Suven suhinaa – Sommarens sus –näyttely, johon yhdistyksen aktiivit (hallituksen, toimikuntien ja työryhmien jäsenet ja mahdolliset muut aktiivit) saavat tuoda työnsä juryttämättä. Tämä on heille palkkio yhdistyksen eteen tehdystä työstä.

Yhdistyksen järjestämistä kursseista jäsenet saavat alennuksen, mistä on aina maininta kunkin kurssin tietojen yhteydessä.

SAy:n jäsentiedotteet postitetaan yhdistyksen jäsenille kolme-neljä kertaa vuodessa.

Suomen Akvarellitaiteen yhdistys on jäsenenä seuraavissa järjestöissä:

Suomen Kuvataidejärjestöjen Liiton jäsenedut

• NÄYTTELYT: Taiteilijat voivat hakea sekä SKjL:n jäsenyhdistysten taiteilijoille tarkoitettuihin näyttelyihin
  • NEUVONTA: SKjL neuvoo ja ohjaa jäsenyhdistyksiään taiteilijan arkeen liittyvissä ongelmissa.
    Yhdistykset voivat saada Suomen Taiteilijaseuran lakiasiain neuvontapalvelua ottamalla ensin yhteyttä liiton toimistoon.
  • ASPAN ATELJEE: Karjalohjan Vilniemessä sijaitseva Aspan ateljee on tarkoitettu ensi sijassa liiton jäsenyhdistysten taiteilijoille työskentelyyn ja lomailuun. Aspan ateljeeta voivat hakea Suomessa asuvat kuvataiteilijat.  Tiedustelut SKjL:n toimistosta.
  • JÄSENKORTILLA TAIDEMUSEOON: Liiton jäsenkortilla pääsee ilmaiseksi tai alennettuun hintaan taidemuseoihin Suomessa (käytäntö vaihtelee museoittain).
  • TAIDE-LEHTI: Liiton jäsenyhdistykset voivat tilata TAIDE-lehden edullisena vuositilauksena jäsenistölleen suoraan Kustannus Oy Taiteesta. HUOM! Vuoden 2016 tilauksia ei voi enää tehdä, sillä tilausten määräaika
    on umpeutunut.
  • TAITEILIJATARVIKKEET: Liiton jäsenkortilla saa 20 %:n alennuksen Farbe Oy:n (Kaapelitehdas,
    Tallberginkatu 1 C, 2. krs, Helsinki) normaalihintaisista taiteilijatarvikkeista. Myös muista
    taiteilijatarvikeliikkeistä voi tiedustella alennuksia.

ECWS:n jäsenedut

ECWS:n jäsenenä yhdistys pystyy tarjoamaan jäsenilleen mahdollisuuden osallistua vuosittain näyttelyyn, jonka omalla vuorollaan järjestää  joku ECWS:n 14 jäsenyhdistyksestä.

AKVARTin jäsenedut

AKVART galleriassa SAy:n jäsenillä on mahdollisuus saada näyttelyaika edullisemmin kuin ulkopuoliset. Jos olet Akvart galleriaosuuskunnan jäsen, saat tilan vielä edullisemmin. Voit liittyä Akvartin jäseneksi heidän nettisivuillaan.

Akvart galleria kerää omaa postituslistaansa. Jos jatkossa haluat Akvartin kutsut omaan sähköpostiisi, ilmoita siitä Akvartiin osoitteella galleriaakvart@gmail.com otsikolla SAy:n jäsenosoitteet.

Yhdistyksen galleria? Vai osuuskunnan galleria?

Aina toisinaan käy ilmi, että jotkut jäsenemme eivät tiedä, että Akvart Galleria ei ole Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen galleria. Sekaannus on ymmärrettävä, sillä sekä yhdistys että osuuskunta tekevät palavan innostuneesti työtä akvarellin arvostuksen nostamiseksi.

Akvart on syntyisin yhdistyksen jäsenten ajatuksesta, että Suomessa tulisi olla akvarellitaiteeseen keskittyvä galleria. Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen säännöt eivät mahdollistaneet sitä, että yhdistys olisi perustanut galleriaa. Niinpä galleriaa varten perustettiin osuuskunta, galleriaosuuskunta Akvart.

Yhdistys ja osuuskunta ovat kaksi täysin erillistä yhteisöä. Niillä on molemmilla omat sääntönsä ja ne molemmat käsittelevät hallituksessaan ja jäsenkokouksissaan omia asioitaan. Niillä on erillinen taloudenpito. Yhdistyksen jäsen ei ole osuuskunnan jäsen ellei ole liittynyt osuuskuntaan. Osuuskunnan jäsen ei ole yhdistyksen jäsen ellei ole liittynyt yhdistykseen.

Niinpä kaikki yhdistyksen asioita koskevat kommentit ja kysymykset tulee esittää yhdistykselle ja kaikki osuuskuntaa koskevat kommentit ja kysymykset tulee esittää osuuskunnalle. Kumpikaan, yhdistys tai osuuskunta, ei voi ottaa kantaa toistensa asioihin. Yhdistys on osuuskunnan jäsen. Osuuskunta on yhdistyksen jäsen. Voimme ottaa kantaa toistemme asioihin ainoastaan jäseninä jäsenkokouksissa.

Toivottavasti tämä selkeyttää asiaa. Ja nyt jatketaan maalaamista.

Näiden etujen lisäksi

Life Art Oy, Fredrikinkatu 20, 00120 Helsinki, myöntää SAy:n jäsenille 10 %:n alennuksen kehystyksistä ja ripustuskiskoista.

Taiteilijatarvikeliike Diverse tarjoaa Say:n jäsenille 10 % alennusta akvarellituotteistaan. He myös toimittavat tarvikkeita ympäri Suomen postitse (minkä tilaaja siis maksaa). Yhteystiedot: Uudenmaankatu 11, 00120 Helsinki, shop@diverse.fi, www.diverse.fi, puhelin 045-848 5005. Diversessä on mahdollista vierailla ryhmittäin (huom alan opettajat), jolloin he esittelevät erilaisia värejä, papereita, siveltimiä. Tämä on ilmaista; soittamalla voit sopia ajasta.

Taidekeskus Järvilinna on aloittanut residenssitoiminnan. Residenssihuoneita on viisi, joista yksi on omilla mukavuuksilla varustettu yksiö perhekäyttöön. Tarkemmat tiedot ja hakuohjeet heidän nettisivuillaan. Taidekeskus sijaitsee noin 15 km Jyväskylän pohjoispuolella.

Taidetarvike Flyktman, Gummeruksenkatu 9, 40100 Jyväskylä, tarjoaa jäsenille 10 % alennuksen.

Itäisenkadun Kehystämö, Itäinen Pitkäkatu 31, 20700 Turku, tarjoaa jäsenille 10 % alennuksen.

Frimodig Kehys Oy, Annakatu 20, 00120 Helsinki, tarjoaa jäsenille 10 % alennuksen.

Sälekarin kirjapaino Oy, Turuntie 24, 31400 Somero, tarjoaa jäsenille 10 % alennuksen.

Monet näistä yrityksistä harjoittavat myös nettikauppaa. Tällöin yritys pääsee toteamaan tilaajan SAy-jäsenyyden yhdistyksen nettisivujen jäsengalleriasta. Kannustamme mahdollisimman monen liittyvän tähän jäsengalleriaan.