Kansainvälinen toiminta

The 21st  ECWS International Symposium of Watercolour, KRAKOVA 2018

Suomen akvarellitaiteen yhdistyksen jury valitsee ECWS Puolan Krakovan symposiumiin teokset. Jurytykseen osallistuminen maksaa 30 euroa, joka pitää maksaa ennen kuin teoksien kuvat lähetetään jurytykseen. Maksun voi suorittaa SAy:n tilille
FI73 1426 3000 1079 77 viitenumerolla 204
. Taiteilija voi tarjota jurytykseen kolme kappaletta viimeisen kahden vuoden aikana maalatuista teoksista.

SAY:n puheenjohtaja Satu Kiuru juryttää näyttelyn, ja  jurytettävät tokset valitaan lähetettävien teoskuvien perusteella anonyymisti, mistä johtuen:
Teoskuvat toimitetaan LAUANTAIHIN 7.4. MENNESSÄ SÄHKÖPOSTITSE osoitteeseen sihteerisay@gmail.com, niin että kuvat ovat erillisenä liitetiedostona joko jpeg tai pdf muodossa kuvakoko 900 kt.

Teoskuvat numeroidaan tiedoston nimeen ja sähköpostissa numeron kohdalla teostiedot (esim 1. Teoksen nimi, koko 35X50 cm, ,vuosi, myyntihinta). Samalla pitää toimittaa kuva jurytyksen maksukuitista. Sekä yhteystiedot: taiteilijan nimi, sähköposti, puhelinnumero. Töiden koko (KUVAPINTA, eli maalattu pinta) on 30 x 40 cm, 35 x 50 cm tai 50 x 70 cm pystyyn tai vaakaan. Juryn valitsemien teosten taiteilijat saavat lisätietoja teosten toimittamisesta.

Mikäli digitaalinen toimitus ei onnistu, voi teosten kuvat lähettää myös postitse.  Kuvat tulisivat olla tulostettuina A4 koossa tai hyvälaatuisina valokuvina, joiden taakse vaaditut teostiedot. Oheen pitää liittää kopio maksukuitista ja ilmoittautumiskaavakkeessa pyydetyt tiedot sekä taiteilijan yhteystiedot. POSTIN PITÄÄ OLLA PERILLÄ PE 6.4. MENNESSÄ, muussa tapauksessa kuvat eivät ehdi jurytykseen.
Maapostissa tulevat työt taas yhdistyksen osoitteeseen:
Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry
00101 Helsinki

SAy saa lähettää ECWS:n Krakovan näyttelyyn 18 työtä.  Näyttelyyn osallistumismaksu on 100 euroa per teos, Suomen akvarellitaiteen yhdistys osallistuu näyttelyn osallistumismaksuun. Osallistuvat taiteilijat saavat näyttelykatalogin.

Symposiumiin osallistuminen maksaa perinteiset 150 euroa. Se sisältää dokumentaation, workshopit, vapaa pääsyn kaikkiin tähän liittyviin näyttelyihin, pääsyn presentaatioihin, retken Wieliczkaan ja galaillallisen. Symposiumiin pitää rekisteröityä viimeistään 30.6.2018.  Voi osallistua matkaan ja vain gaalaillalliseen, jolloin rekisteröitymismaksu on 70 euroa.

Symposiumiin rekisteröityminen ja virallinen ohjelma

Symposiumin ohjelma

ma 3. – ke 5.9.2018
Symposiumiin rekisteröinti
Kaupunkiin tutustumista omin päin
Maalausta ja erinäisiä tilaisuuksia
Puolan Akvarelliyhdistyksen näyttelyyn tutustuminen.
Puolan Akvarelliyhdistyksen näyttelyn päätösjuhla 5.9.

to 6.9.2018
Opastettu kierros Krakovassa
ECWS:n näyttelyn avajaiset
Päivällinen ja musiikkia Morskie Oko –ravintolassa

pe 7.92018
Retki Wieliczkan suolakaivokselle
Suolakaivoksella vierailu
Lounas suolakaivoksessa
Krakovan ympäristöön tutustuminen
Akvarellimaalausta en plein air

la 8.9.2018
Krakova akvarellissa –kilpailu
Jäsenyhdistysten puheenjohtajien ja kansainvälisten asioiden yhteyshenkilöiden kokous
Gaalaillallinen
Akvarellikilpailun näyttely ja voittajan julistaminen
Symposiumin virallinen päättäminen

Päivällinen Morskie Oko –ravintolassa kuuluu symposiumiin osallistumisen hintaan.

Muut kuin yhdistyksen järjestämät tapahtumat

Toisinaan yhdistyksen tietoon tulee kansainvälisiä akvarellitapahtumia – kursseja, näyttelyjä – jotka varmaankin kiinnostavat yhdistyksen jäseniä. Tiedotamme niistä sitä mukaan, kun niistä tietoja saamme.