Maalaustapahtuma

Suuri maalaustapahtuma laajenee Kuvataiteen päivänä 10.7. koko maan laajuiseksi Suomi 100 -tapahtumaksi!

Haluamme tehdä Suuresta maalaustapahtumasta koko maan laajuisen iloisen tapahtuman, joka tuo yhteen kuvataiteilijoita ja kuvataiteen harrastajia katsomaan, kokemaan ja maalaamaan omaa suomalaista maisemaamme.
Tapahtuma on yhteisöllinen ja osallistuminen on tehty kaikille helpoksi.

Työt voi toteuttaa joko ryhmissä tai yksin, tai vaikkapa yhteistaideteoksen muotoon. Tavoitteenamme on jakaa tekemisen ja katsomisen iloa paikallisesti, esimerkiksi yhteistyössä vanhusten palvelukeskusten ja palvelukotien kanssa.

Teokset kootaan tapahtumapäivänä näytteille paikallisiin taidenäyttelyihin ja/tai nettigalleriaan, jotta osallistujat ympäri Suomen pääsevät katsomaan myös muilla paikkakunnilla tehtyjä taideteoksia. Helsingissä tapahtuman keskuksena toimii Galleria Pirkko-Liisa Topelius. Helsingissä maalataan kaupunkimaisemia ja näyttely pidetään galleriassa myös seuraavana päivänä, eli tiistaina 11.7. Galleriaan hankitaan näyttö, jolta voimme yhdessä seurata ympäri Suomea lähetetyistä teoskuvista koottua kuvasarjaa.

Tapahtuman verkkosivut löytyvät osoitteesta www.maalaustapahtuma.fi, minkä lisäksi tapahtumasta tiedotetaan aktiivisesti Facebookissa ja Instagramissa.
Maalaustapahtumassa syntyneitä teoksia laitetaan esille osallistujien suostumuksen mukaan verkkosivujen lisäksi Facebookiin ja Instagramiin. Koska Suuri maalaustapahtuma on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa, tapahtumajärjestäjät voivat kääntyä myös paikallisten Suomi 100 -toimistojen puoleen näkyvyyden saamiseksi.

Tarvitsemme paikallisten tapahtumien järjestäjiksi, innostajiksi ja ideoijiksi taiteentekijöitä ja taiteen tekemisestä innostuneita. Onko sinulla jo yhteisö tai oppilasryhmä, joka haluaisi osallistua tapahtumaan, tai haluaisitko kerätä sellaisen? Tämä on myös oiva tilaisuus tehdä SAy:tä tunnetuksi omalla paikkakunnalla ja koko maan laajuisesti. Tule mukaan tekemään yhdessä kaikkien aikojen hienoin maalaustapahtuma!

Ota yhteyttä maalaustapahtuman työryhmän jäseniin, niin saat lisätietoja ja apua tapahtuman järjestämiseen paikkakunnallasi. Keräämme tiedot kaikista paikallisista tapahtumista ja järjestäjistä maalaustapahtuman verkkosivuille.

Yhteystiedot: benita.suomi@icon.fi ja anjatyr@gmail.com camilla.ramstedt@hotmail.com / p.  050-3001223 liisamarjatta.kantola@gmail.com / p. 050-3611939.

www.maalaustapahtuma.fi

Tuohon oikealle tulee kutsusta kuva niin pian, kun kuvaan liittyvä tekninen ongelma saadaan ratkaistua.

Voit
tästä tulostaa mainoksia, joiden alareunaan voit kirjoittaa paikan ja ajan,  kun järjestät oman tapahtumasi.

Kimmo Pulli maalaamassa
Cafe Ekbergin edessä 2013.

Vuoden 2015 yleisöäänestyksen voittanut
   Sinikka Grasbergerin "Minun Helsinkini".