Maalaustapahtuma

KUVATAITEEN LIPUTUSPÄIVÄ ja SUURI MAALAUSTAPAHTUMA 10.7.2017

KUVATAITEEN PÄIVÄ MTV:N UUTISISSA

Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry toivoo, että taidemuseot, galleriat ja yksityishenkilöt eri puolilla Suomea viettäisivat kuvataiteen päivää liputtamalla. Presidentti Tarja Halonen on tänä vuonna tapahtuman suojelijana.

Helsingissä aloitamme päivän menemällä Helene Schjerfbeckin haudalle. Tapaaminen Hietaniemen vanhan kappelin luona klo 8, jonka jälkeen siirrymme kunnioittamaan Helene Schjerfbeckin syntymäpäivää, laskemalla kukkaset hänen haudalleen. Hauta sijaitsee Hietaniemen hautausmaalla taiteilijakukkulalla. Olet tervetullut mukaan.

Klo 8 avataan HIETSUN kirpputori, jonne Maalaustapahtumaan osallistuvat ja 10€:n ripustusmaksun suorittaneet voivat tuoda SAy:n varaamille pöydille (ruutunumerot 8–11) myyntiin taidetarvikkeita, kuten vanhat akvarellit, maalausvälineet, taidekirjat yms. Kirpputori on auki klo 17 asti. Paikat jaetaan saapumisjärjestyksessä ja ruutuun mahtuu useampi.

Klo 9 alkaen ilmoittautuminen galleria Pirkko-Liisa Topeliukseen, Hietalahdenranta 17. Ilmoittautumis/ripustusmaksu 10 €, jolla 100 ensimmäistä saa galleriasta taidetarvikepussin. Klo 11 demoaa taiteilija Irina Rebnitskaya Hietalahdenranta 17 gallerian ulkopuolella. Inspiroidu ja tule mukaan maalaamaan. Taidetarvikkeita myynnissä koko päivän.

Voit myös ilmoittautua AKVARTin kautta klo 11 alkaen. Tuula Palmunen-Saari ohjaa maalausta ja ottaa vastaan ilmoittautumismaksut. Samalla voit tutustua gallerian näyttelyyn. Maalatut akvarellit toimitetaan AKVARTin toimesta P-L Topeliuksen galleriaan n. klo 15.

Päivän aikana saapuneiden akvarellien näyttelyavajaiset pidetään galleria P-L Topeliuksessa klo 18. Tilaisuus päättyy klo 20. Galleriassa voi seurata nettigalleriaan ympäri Suomea tulleita kuvia screeniltä. Tule seuraamaan! Nettivastaavat Marjatta Kantola ja Noora Saarinen päivittävät lähettämänne kuvat Instagramiin ja Facebookiin. Ohjeet
www.maalaustapahtuma.fi

Lapinlahden sairaala-alueella järjestetään myös maalaustapahtuma, josta lisätietoa
maalaustapahtuma.fi- sivuilta ja Facebookista. Irina Rebnitskaya siirtyy alueelle
demoamaan klo 13. Voit samalla tutustua siellä oleviin taidenäyttelyihin. Jos sää sallii ripustetaan työt puistoon. Ei ilmoittautumismaksua.

Galleriastudio ART anukala, Nordenskjöldinkatu 3 A, Taka -Töölö järjestää klo 9 alkaen Aulikki Nukalan johdolla maalausta.Teosten vastaanotto, ripustus ja täytekakkukahvitilaisuus syntymäpäivän kunniaksi 10.7. klo 14 alkaen.  Ripustusmaksu galleriaan 10 €.

Kiasman  edessä maalaa Ritva Rautakoski klo 10 alkaen. Ilmoittautuminen
ritva.rautakoski@welho.com

Uunisaari, ryhmän vetäjänä Tuikku Tenhovuori. Ryhmä kokoontuu aamulla klo 9 Galleria Pirkko-Liisa Topeliuksessa. Uunisaareen voi tulla myös suoraan. Tiedustelut puh. 0458627626

Pikku Auroora ja Träskända Paikka: Pikku Auroran pihalla os. Järvenperäntie 1-3
Ilmoittautuminen klo 9.00 alkaen, Maalausaika: klo 10-16
Järjestäjä: Espoo Art ry ja Lasten Kulttuurikeskus Pikku-Aurora
Yhteystiedot ja lisätietoja: Maritta Laitinen, puh. 0405273268, email: mai.laitinen@kolumbus.fi www.espooart.fi ja www.espoo.fi/pikkuaurora, netti- ja facebook-sivut ja www.maalaustapahtuma.fi
Olemme saaneet Helsingin kulttuurikeskuksen avustuksen tapahtumalle.

Gallen-Kallelan museon
pihapiirissä

Katso uusia päivityksiä eri maalausryhmille  Helsingissä
www.maalaustapahtuma.fi

Muualla Suomessa ovat aluekoordinaattorit järjestäneet tapahtumia, joista voit lukea menemällä sivustolle
www.maalaustapahtuma.fi/Tietoa tapahtumapaikoista. Turussa, Tampereella, Kuopiossa, Pietarsaaressa jne. Ota mallia tapahtumista ja järjestä oma maalausryhmä ja kerro meille niin välitämme edelleen. Tällä hetkellä tapahtumapaikkoja on n. 30 eri paikkakunnalla. Klikkaa paikkakunta ja katso itse missä on sinua lähin tapahtuma. Jos lähellä ei ole tapahtumaa, voit myös tehdä kuvan itse ja lähettää sen nettigalleriaan ja someen esim. sähköpostilla maalaustapahtumakuvat@gmail.com. Avustusta voi vielä hakea Suomi 100- organisaatiosta. Käyttäkää tapahtumissa Suomi 100 tunnusta mm. ilmapalloissa löytyy. Ohjeet logon käytöstä suomifinland100.fi.

Ja muistakaa Suomen lippu liehumaan! Suomi 100 - ilmapalloja ja julisteita toimitamme tapahtumiin. Ilmoita osoite meille. Lähetämme myös pressitiedotteita.

Helen Schjerbeck-sällskapet i Ekenäs on ollut mukana viime vuodesta asti liputusaloitteessamme ja seuralla on Tammisaaren kaupungissa ihan oma tapahtuma:
Ekenäs 10.7.

Dagen firas i Skepparträdgården med lunchkonsert och ett målarevenemang kl .12.
Därefter ordnas tre verkstäder, två i akvarellmålning och en i teckning. Alstren kommer att ställas ut i galleri Perspektivet 11.7-14.7.

Evenemanget är avgiftsfritt och öppet för alla att delta och måla tillsammans
eller på egen hand i parken.Kontaktperson: JenniferDahlbäck.
Jennifer.dahlback@villaschildt.fi

Katso
www.maalaustapahtuma.fi ohjeet nettigalleriaan ja muita tapahtumia Helsingissä ja muualla Suomessa. Käykää tykkäämässä ja seuraamassa facebook.com/maalaustapahtuma

Kaikki akvarellistit mukaan! Nyt liputetaan 10.7. kuvataiteen puolesta!

Suomen Akvarellitaiteen yhdistys ry
Maalaustyöryhmä
Benita Suomi, pj.

Lisätietoja antavat

Muu Suomi, yhdyshenkilöt:

PS. Olisiko joku kiinnostunut kuvaamaan ja/tai videoimaan koko Suomea koskevaa tapahtumaa jälkipolvea varten? Tästä saisi hyvän dokumentin esim. SAyn tulevaa juhlavuotta varten.

Voit tästä tulostaa mainoksia, joiden alareunaan voit kirjoittaa paikan ja ajan,  kun järjestät oman tapahtumasi.

Kimmo Pulli maalaamassa
Cafe Ekbergin edessä 2013.

Vuoden 2015 yleisöäänestyksen voittanut
   Sinikka Grasbergerin "Minun Helsinkini".